KĀPĒC STUDĒJU ŽURNĀLISTIKU UN AR KO ESMU LIELISKA

by sinfoto

 

Šis ir laiks, kad daļa no mums uzsāk vai turpina darba gaitas, daļa studiju procesā pāriet uz augstāku kursu, bet daļa no mums tikai izvēlas vēl, ar kuru nozari saistīt savu dzīvi vai vismaz studiju gadus.

Es vēlos pastāstīt par sevi un savu izvēlu, ko veicu pirms pāris gadiem, izvēloties savu studiju programmu.

1

Tā esmu es vasarā, kad iesniedzu dokumentus žurnālistikas studijām. Es par savu izvēli jau biju pārliecināta vairākus gadus iepriekš, tādēļ šāds solis likās pilnīgi loģisks – es zināju, ka man patiks, ka man derēs, ka es piestāvēšu šai nozarei un nozare – man.

2

Pirmā lieta, kas mani mudināja izvēlēties šo studiju programmu (un arī nākotnes profesiju), bija mana nepārvaramā tieksme runāt un izteikties. Bet par tēmu. Ar viedokli. Vienmēr esmu mīlējusi izteikt viedokli par jebkuru tematu, kuru pārzinu. Tāpat arī ar diskusijām – ja man un Tev nesakrīt viedoklis – jo labāk! Tu man dod iemeslu mēģināt Tevi pārliecināt par manu taisnību! Bet ne tā uzstājīgi – tikai izbaudot diskusiju. Es spēju pieņemt atšķirīgus uzskatus.

3

4

Esmu izveidojusi sev prātā divus scenārijus žurnālista darba videi. Viens no tiem ir liels, skaists, plašs ofiss, kurā mans darba galds ir mans templis – iekārtots tā, lai es justo šo vidi kā savējo.

5

Otrs scenārijs – es dzīvoju dinamikā. Rakstu kafejnīcā, mājās, uz soliņa un sabiedriskajā transportā. Laiks ir maz, darba – daudz! Es mīlu dinamiku un ticu, ka šādu ikdienu noteikti varētu saukt par savējo.

6

Es katru rītu sāku ar ziņu lasīšanu. Man patīk būt infromētai par to, kas notiek. Ideja par to, ka arī es kādreiz būšu tā, kas informēs citus par aktuālākajiem notikumiem, ir lieliska! Būs cilvēki, kas iesāks savus rītus ar kafijas krūzi un lasot rakstus, kuru autore būšu es.

7

Vēl neesmu pabeigusi studijas, bet mani raksti jau ir publicēti “Zemgales Ziņās” (avīzē un interneta ziņu portālā), “Jelgavas Vēstnesī” (avīzē un interneta ziņu portālā), kā arī pārpublicēti tādos ziņu portālos kā “Tvnet.lv”. Es ticu, ka man izdodas!

8

Žurnālistika un mediji ir nozare, kas ir inovatīva un strauji attīstās. Tā ir nozare, kurā strādājošajiem tiek dota iespēja informēt citus par to, kas ir tiešām svarīgs. Tāpat arī darbs šajā nozarē dod iespēju meklēt patiesību – to pierādīt vai atspēkot. Ir jāstrādā ar atšķirīgiem viedokļiem un dažādām versijām, jāizanalizē – ko atklāt un ko noklusēt. Tā ir vara – reizēm mazliet biedējoša un tomēr tik vilinoša! Es zinu, ka esmu tam piemērota – meklēt patiesību un informēt par netaisnībām.

9

Studēt ir viegli, ja programma ir piemērota. Atrodi to, kas interesē un saista Tevi. Nebaidies riskēt un darīt to, kas liekas saistošs! Tikai Tu zini, kas Tev ir piemērots! Es zināju, nebaidījos, pamēģināju – un ir! Tas ir mans!

10

Tā esmu es šodien. Es svinu dzīvi un savas izvēles. Es zinu, ka esmu pareizajā vietā un dodos pareizajā virzienā. Sev piemērotajā. Es zinu, ka žurnālistika ir mana vieta. Nevaru vien sagaidīt!

